O kurze:
Pracujete s deťmi a vo svojej praxi ste sa už stretli s dieťaťom, u ktorého ste mali podozrenie, že môže byť sexuálne zneužívané? Alebo ste sa s takým dieťaťom ešte nestretli a chceli by ste sa dozvedieť viac? Ak sa chcete v tejto téme zorientovať a dovzdelať, pomôže vám kurz Sexuálne zneužívané dieťa.
Kurz vás prevedie základnými charakteristikami sexuálneho zneužívania z viacerých hľadísk, spoznáte aj špecifické formy sexuálneho násilia, ktoré priniesli nové technológie. Oboznámite sa so zisteniami odborníkov, čo je pre jednotlivé vekové kategórie detí v oblasti sexuality v norme a čo je dôvodom na znepokojenie. Zamyslíte sa nad tým, čo je prijateľné pre vás.
Prostredníctvom skutočných príbehov sa naučíte identifikovať špecifické príznaky, prejavy a rizikové faktory sexuálneho zneužívania detí s ohľadom na vývinové štádiá dieťaťa. Zoznámite sa s niektorými zaujímavými faktami ale aj mýtmi, ktoré môžu negatívne ovplyvňovať poskytnutie pomoci dieťaťu.
V kurze nazriete aj do Centra pre deti a dozviete sa viac o tom, ako to v ňom funguje. V záverečnom module sa naučíte aj prostredníctvom metodického filmu Modriny na duši, ako vhodne zareagovať, ak sa vám dieťa zdôverí so sexuálnym zneužívaním a čomu sa vyvarovať. V priebehu vzdelávania budete riešiť mnoho zaujímavých interaktívnych úloh. Tie vám pomôžu viac pochopiť prežívanie sexuálne zneužívaného dieťaťa a pripravia vás na to, ako s takýmto dieťaťom hovoriť a pritom ho zbytočne neviktimizovať.
Tento kurz tvorí nadstavbu k základným vedomostiam a zručnostiam o syndróme CAN. Ak si ich potrebujete upevniť, odporúčame vám kurzy Syndróm CAN a Postupy v pomoci deťom pri podozrení na syndróm CAN.
Lektorka:
PhDr. Denisa Vargová, PhD.
Vyštudovala sociálnu prácu. Dlhodobo sa venuje problematike týraných, sexuálne zneužívaných a zanedbávaných detí a obetí domáceho násilia. Od roku 2008 je vedúcou špecializovaného centra pre týrané a sexuálne zneužívané deti (predtým krízové stredisko). Venuje sa aj supervízii. Ako lektorka sa podieľala na vzdelávaní multidisciplinárnych tímov, zložených z odborných pracovníkov podieľajúcich sa na riešení prípadov detí so syndrómom CAN. Je spoluautorkou viacerých publikácií zameraných na problematiku násilia páchaného na deťoch a spoluriešiteľkou výskumnej úlohy na Trnavskej Univerzite zameranej na vývoj „rapid testov“ pre identifikáciu predpokladanej miery ohrozenia dieťaťa s podozrením na syndróm CAN.