O tom, ako vplýva reklama na spoločnosť a ako je prepojená s témou násilia a rodovej (ne)rovnosti sme sa rozprávali v deviatej epizóde podcastu Bez modrín.

Reklama je súčasťou našich životov. Vďaka technológiám nás oslovuje všade a všetkými možnými spôsobmi. Nemôžeme urobiť ani krok, prejsť sa po meste, zapnúť rádio alebo televíziu, otvoriť noviny alebo prezerať webové stránky bez toho, aby sme na ňu nenarazili. V súčasnosti je reklama niečím, čo má na nás vplyv, aj keď si to neuvedomujeme. 

Ovplyvňuje náš životný štýl, správanie, postoje a názory. Môže vzdelávať, poskytovať informácie, ale môže, žiaľ, prispievať aj k spoločensky nevhodnému správaniu. Je preto pochopiteľné, že sa jej nevyhneme ani v podcaste Bez modrín.

Hosťom deviatej epizódy je Róbert Slovák, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Slovák&Friends, ktorý sa reklame a komunikácii venuje dlhé roky. Ako človek so širokou praxou a skúsenosťami pôsobí ako člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu, no aj ako člen odbornej poroty anticeny Sexistický kix.

O iniciatíve a anticene Sexistický kix, ktorá sa snaží poukazovať na rozšírený sexizmus v reklamách na Slovensku, sme sa rozprávali aj s jej koordinátorkou Jitkou Dvořákovou.

Podcast Bez modrín nájdete na YouTube kanáli Centra Slniečko, n.o. a podcastových platformách  SpotifyGoogleAppleAnchorBreakerRadioPublicPocketCasts.

Projekt Bez modrín je realizovaný vďaka Podpore programu ACF – Slovakia, ktorý je financovaný z Finančného mechanizmu EHP 2014-2021. Správcom programu je Nadácia Ekopolis v partnerstve s Nadáciou otvorenej spoločnosti Bratislava a Karpatskou nadáciou.

Páčil sa vám článok?